התקשרו עכשיו לשיחת ייעוץ חינם!  0515533400

“הגדרות וקריטריונים: מי נחשב לידועים בציבור בישראל ב-2024?”






Blog Post


“הגדרות וקריטריונים: מי נחשב לידועים בציבור בישראל ב-2024?”

תקדים – מהו “ידוע לציבור”?

המונח “ידוע לציבור” מתייחס לדמות ציבורית אשר מוכרת למרבת הציבור, חלק מחיי היומיום שלנו באופן כלשהו. המונח הזה השתנה מאוד עם הזמנים. בעבר, הוא התייחס בעיקר לאנשים אשר התעסקו בתרבות, הפוליטיקה או הפרסונליה, מנהיגים ומשמעותנים בחברה. אגב, חשוב לציין שהדמויות הללו היו ידועות לרוב הציבור בגלל שהם השפיעו על חיי הכלל באופן ישיר או עקיף.

כיום, מדובר במונח שהרחיב מאוד את היקפו ומהווה חלק מהחיים שלנו מעבר להשפעות המשמעותיות של אנשים מסויימים. בנוסף, בחברה המודרנית של היום, “ידוע לציבור” יכול להתייחס לאנשים שהגיעו למעמד הזה באמצעות פלטפורמות רשתות חברתיות, טלוויזיה ריאליטי ועוד.

התיאוריה – מי נחשב ל”ידוע לציבור” בישראל בשנת 2024?

שאלת המחקר שלנו מתמקדת בזהות ה”ידועים לציבור” של מחרא. איך נראית תרבות הידועים לציבור בשנת 2024? מהם השינויים שעבר המונח בשנים האחרונות? ואיך הוא משקף את החברה הישראלית שלנו?

איננו יכולים לספק תשובה סופית בשלב הזה – כמובן. אך, אם נדמיין שאלה זו כאילו החיים הציבוריים הם כדורגל, אז השאלה היא מי יהיו השחקנים הבולטים ב-2024, ולמה הם הפכו לבולטים כל כך?

על מנת לענות על שאלה זו, חייבים לבחון מגמות, לנתח תקנות, לנסח תיאוריות ולדעת להתאושש מתקלות. יציאה מהנושא ברוך הבא מקומו, כדי להבין טוב יותר את המתרחש.

הפערים בין רמת ההשכלה, מקום המגורים, גיל, מין, רמת ההכנסה, דת ולאום, נדמה שהם מגדילים מעגלים של “ידוע לציבור” ולא ממזערים מעגלים שלו. אפשר להניח שמרבית הציבור לא מזהה את עצמה עם ה”ידועים לציבור” של היום, ואם כך, איך תראה תרבות ה”ידועים לציבור” של מחר? איזו הקהל החפוש ביותר? אלו ערכים ציבוריים או פרטיים הם משקפים?

היסטוריה – מי הם “הידועים לציבור” בישראל בעבר?

בפרק זה, נבחן את ההיסטוריה של מונח “ידוע לציבור” בישראל. מאז הקמתה של מדינת ישראל, המובנה של הביטוי “ידוע לציבור” נשנה מרגע לרגע. בשנים הראשונות, “ידועים לציבור” היו קשורים בעיקר לאנשים שכיהנו בתפקידים ציבוריים, כולל ראשי ממשלה, שרים, ח”כים ומנהיגים חברתיים ותרבותיים. בשנים האחרונות, ההגדרה השתנתה, והשפעת המדיה, האינטרנט וכלי התקשורת החדשים הופכים את נכונות הביטוי להתרחב.

נתונים עכשוויים – מתנדבים פוטנציאליים נכונים לשנת 2024

ידועים לציבור העתידיים של ישראל

מעבר ל”ידועים לציבור” הקיימים, קיימת כמות מהממת של מתנדבים פוטנציאליים שעשויים לעלות לגדולה בעידן הדיגיטלי של שנת 2024. בעידן של היום, עשויים להתווסף לרשימה ידועים לציבור חדשים שהאינסטגרם, הטיקטוק או היוטיוב הופכים אותם ל”כוכבים”. זאת בנוסף לאמנים, ספורטאים, פוליטיקאים ואנשי תרבות אחרים שעשויים לזכות לדרגת “ידוע לציבור” ב-5 שנים הקרובות.

האתגר של מחקר זה הוא לערוך ניתוח עומק של התנאים, המאורעות והדמויות שכבר נמצאות בסביבתנו, ועשויות להפוך ל”ידועים לציבור” היום, כמו גם מי שעשוי להצטרף אליהם במהלך השנים הבאות. כדי לראות את המגמות וכיצד הן משפיעות על הגדרה של “ידוע לציבור” נצטרך לעקוב אחר הנתונים והמגמות החדשות הנוכחיות.

בסופו של דבר, מדובר בשאלה של השפעה ונראות. האם המגמה הנוכחית של שימוש במדיה החברתית תמשיך להשפיע על הלכה למעשה מי נחשב ל”ידוע הציבור”, או אם יתמצאו גורמים חדשים ומפתיעים שיביאו לשינוי במנגנון זה.

Image 1

מדדים להגדרת “ידוע לציבור”

כדי להבין מי נחשב “ידוע לציבור” בישראל, נדרשים מדדים מסוימים וקריטריונים שלפיהם ניתן לקבוע את ההכרה הציבורית. בין הקריטריונים המרכזיים והמשום שייכים להכרה התקשורתית, כמות ואיכות החשיפה במדיה החברתית, מדד האינפלואנסרים שמשקף את ההשפעה של הידוע לציבור, הישגים אישיים ומקצועיים, עמדה חברתית, תרבותית או פוליטית בולטת, ועוד.

לדוג’, אם מו”ל חברה גדולה מנהל את הדף האישי שלו באינסטגרם ובו מאות אלפי עוקבים, הוא עשוי להתחשב כ”ידוע לציבור”. אך, זה עשוי להשתנות אם האדם הזה לא שומר על קירבה לציבור, ואין לו שום שפע עליו.

השפעת תרבות הפופ על הגדרת “ידוע לציבור”

תרבות הפופ משפיעה במידה משמעותית על ההגדרה של “ידועים לציבור”. רבים מהידועים לציבור בישראל היום הם דמויות מתרבות הפופ, שהגיעו למודעות הציבורית בעזרת מדיה, טלוויזיה, קולנוע, מוזיקה, אינטרנט ומדיה חברתית.

שחקן לא רק צריך להופיע בסרט או בסדרה מצליחה, אחת או שתיים, אלא גם לעמוד בפני הציבור, להיות אקטיבי במדיה החברתית ולהופיע באירועים חברתיים כדי להביא את שמו לידיעה. לחלקם אשכרה תרבות הפופ הפכה אותם ל”ידועים על מנת להיות ידועים”. הם יוצרים את התדמית שלהם והמופתעים שמתחברות אליהם רק בשל החשיפה שהם מקבלים בתקשורת.

למסקנה מגיעים שתרבות הפופ והמדיה החברתית הן אחד מהמדדים המרכזיים להגדרת “ידוע לציבור”. הן יכולות ליצור ציבור, להפוך אותו לידוע, להשפיע על הדרך שבה צופים בו, ולמעין להכריח את הציבור להכיר אותו.

השפעת המדיה החברתית על ‘ידועים לציבור’

המדיה החברתית היא מרכז משמעותי בהיווצרות הפרסונה של ה’ידוע לציבור’. בעידן שלפנינו, כל אדם עם גישה לאינטרנט יכול להפוך ל’ידוע לציבור’, ולא רק דמויות מסוימות כמקבילות לקוראים, שחקנים, מוזיקאים ואנשי רוח שהכרנו מהמדיה המסורתית.

מסיבת הקנייה הזריזה של ממשקים כמו אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר, חלק לא מבוטל מהמוכרים במדיה המרכזית מצפים להגדלת החשיפה שלהם באמצעות מנות המדיה החברתית שלהם. במידה וקיבלנו פעמים רבות פרסומת של הרצאות או של הופעות, אז במקרה זה אף תגלית מעין “מסלול הערכה משני” מתרחשת כאן, ובה הצרכן מזוהה עם הדמות באופן מוחשי יותר.

השפעת ההגדרה של ‘ידוע לציבור’ על תרבות הציבור והתקשורת

איזה אפקט יש להגדרה של “ידוע לציבור” על חיי הציבורים בישראל? התשובה לשאלה זו מגיעה בהכחשת של המציאות, שבה “ידוע לציבור” איננו תפקיד שמבוצע מתוך אהדה אמיתית בקהל, אלא הוא מעין הקרנה של הסלבריטי, הנושאת בתוכה את סמל המיתוס שתוך כדי שימורה הוא חדל מאמתיחו למראה העצמי.

התרבות הישראלית סבורה שכל אדם יכול להפוך ל’ידוע לציבור’. לפיכך, אנו מוצאים את עצמנו בעידן המסוים בו הסלבריטיים הישראליים שהיוי ‘ידועים לציבור’ בחייהם, מצליחים למקם את עצמם בקו הראשון של התרבות והמדיה.

הגדרת “ידוע לציבור” משפיעה גם על צופה המדיה. מדיה רבה מנבמא עצמות, משתפת ידיים במקרה זה בהתקנת שקר של “אורח חיים הסלבריטיזם”. המחיר אותו משלמים הצופים במדיה הם בעצם התרבות הישראלית שנבנה נגד עיניהם, קורת הגג של המדיה המקומית.

Image 2

השוואה בינלאומית של “ידוע לציבור”

כאשר אנו בוחנים את המושג “ידוע לציבור”, נתונים מעניינים מתמונת ורוב כאשר אנו מסתכלים על מקרים בינלאומיים. במדינות שונות ובתרבויות שונות, מהו “ידוע לציבור” מגדיר אפשרות לחוויה ותפיסה שונה של מציאות. לפעמים, זה מספק לנו שלב בינלאומי להתייחס למונח הזה בהקשר הישראלי.

בארצות הברית, לדוגמה, נחשבים ל”ידועים לציבור” בעיקר אנשים שנמצאים בשלב חשוב בתחום הבידור, הספורט, הפוליטיקה והעסקים. אבל בישראל, ה”ידוע לציבור” עשוי להתמקד יותר בפוליטיקאים, באנשי תקשורת, ובאישים שעשויים לגרום לשינוי חברתי. במקרים מסוימים, אנשים שביצעו מעשה מסוים ההוא מגיע לידיעת הציבור מכדי להפוך ל”ידוע לציבור”.

השפעות בינלאומיות של “ידוע לציבור”

בדרך כלל, הגדרה זו נקבעת בהתאם לחשיפה של האישים בחברה המיידית ואולם, ישנה השפעה מוחלטת גולשת מהתרבות הבינלאומית. מגמות בינלאומיות בתחום הפופ, כמו היצירות הבולטות בתחום הספורט הבינלאומי, משפיעות במשך שנים על מה מאפיין “ידוע לציבור” בישראל.

אינפלואנסרים במדיה החברתית מכל הסוגים והגדרות, לדוגמה – מטוסף לגיימרים, אינסטגרמרים מובילים, יוצרי תוכן בטיקטוק, יכולים להגיע למעמד של “ידוע לציבור”, ולא רק במחזור הישראלי. הם דומים בזה לאשליות האמריקאיות של “אישיות מצוית”, שמגיעות להגדרה זו בעקבות חשיפה רחבה או מעוררת ראש.

לסיכום, למרות השוני בין המדינות והתרבויות, לפועל, ישנן מקבילות ברורות בין חברה לחברה בנושא “ידוע לציבור”. ההבנה של מהי יודעת לציבור ממשיכה להתפתח ולהשתנות בהתאם לחברה, לתרבות, ולמגמות התקדמות התקשורת.

Image 3

בסיכום, מהקריאה שערך ניתן להבין כי משמעות המונח “ידוע לציבור” בהקשר של ישראל ב-2024, משתנה ומתפתחת בהתאם לשינויים בתרבות, באופן שבו אנו משתמשים במדיה החברתית ובקריטריונים שבהם אנו מגדירים “ידועים לציבור”.

מבחינת SEO, שינויים אלו ממחישים את הצורך לבנות את האסטרטגיה שלנו על בסיס ממושך, לעקוב אחרי התפתחויות אקטואליות ולכלול מידע שיהיה רלוונטי לקהל שאנו מתוך להגיע אליו. כמו כן, עלינו להתעדכן תדיר בנוגע לשינויים בעל פה של התרבות הישראלית, הכוללים את מי שכולנו מכירים ומכבדים כ”ידוע לציבור” כיום.

ברור שהאתגרים שונים ומשתנים, ועל כן אנו נאלצים להיות גמישים וחדים, מעוניינים להכניס רעיונות חדשים וייחודיים, ולהתגדר באופן בלתי הפסיק כדי להכיר בשינויים שמתרחשים בעקבות הגדרת “ידוע לציבור”.

המחקר הזה מציין גם את החשיבות של למידה ממגמות ותרבויות בחו”ל, ועלייך לקחת נקודות מתוך הסביבה הבינלאומית ליצירת אסטרטגיה מצליחה.

מקווים שהסיכום הזה יזרום מחשבה חדשה ומועילה בתחום של “ידוע לציבור” בישראל, חשוב לזכור שבעידן דיגיטלי כזה, מונחים כאלו ניתנים לשינוי תכף וייתכן ופניה שונה כלל תהיה בתוקף כבר מחר.

© 2023 My Blog


“הגדרות וקריטריונים: מי נחשב לידועים בציבור בישראל ב-2024?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

צלצלו עכשיו 0515533400